باربری در زعفرانیه

ارائه برترین و بهترین سرویس حمل و نقل شهری و باربری در میرداماد

باربری در زعفرانیه

ارائه برترین و بهترین سرویس حمل و نقل شهری و باربری در میرداماد

باربری قلهک

امانت بار با در اختیار داشتن پرسنلی ورزیده، مجرب و متخصص متعهد به کار و با بهره گیری از مدرنترین وسائط حمل و نقل و متخصص در بسته بندی اسباب و لوازم منزل و اداری آماده ارائه خدمت به همشهریان عزیز تهرانی میباشد. رزومه درخشان و قابل اطمینان گروه اجرایی امانت بار ،  تجربه شیرین و باورنکردنی یک اسباب کشی منظم و بی دغدغه را با سرعت، دقت و برآورد هزینه ای منصفانه را به شما هدیه خواهد داد.



امانت بار به صورت شبانه روزی ( حتی در ایام تعطیل )  با کادری مجرب و به صورت کاملا تضمینی در خدمت شهروندان می باشد.



ویژگیها و امکانات باربری امانت بار :


    حمل نقل شهری و بین شهری به صورت شبانه روزی 

    در اختیار داشتن پرسنل و کارگران ورزیده، مجرب، خوش اخلاق و متعهد به کار

    در اختیار داشتن انواع وسائط حمل و نقل همچون وانت، نیسان، خاور، کامیون و تریلی

    بسته بندی حرفه ای و مطمئن جهت جلوگیری از هر گونه خسارت احتمالی به لوازم

    برآورد هزینه کارشناسی شده باربری و بسیار منصفانه همراه با سرعت و دقت در باربری

    حمل و نقل شهری و بین شهری در تمامی روزهای سال و حتی ایام تعطیل

    اعزام کارگر به حمل در تمامی ساعات شبانه روز



شعبه غرب تهران : 44337496


شعبه غرب تهران : 44327368


شعبه شمال تهران : 22279352


شعبه مرکز تهران : 88244460


 


 

تاریخچه قلهک


در سیزده کیلومتری جنوب امامزاده صالح سر راه آسفالته است- سکنه هزار تن . این قریه نخستین قریه شمیران محسوب می شود از آنجا رودخانه های متعددی به اطراف منشعب می شده است. یکی به سوی سفارتخانه فرنگی ها، دیگری به سوی قصرهای اعیان و باغهای ییلاقی درباریان یا کارمندان می رفته است (سند شماره یک معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه سه). ستوده در کتاب خود محدود و مشخصات قلهک را به شرح زیر بیان می دارد: قلهک در دو طرف جاده قدیم شمیران واقع است و محدود است از شمال به تجریش و از جنوب به اراضی چالهرز و داودیه و از مشرق به دروس و از مغرب به تپه های الهیه و قسمتی از زرگنده.

رازفر در رابطه با محدوده قلهک بیان می دارد: از طرف غرب قلهک تا کنار رودخانه زرگنده، از شرق از کوچه سجاد و زمینهای 99 ساله مخبرالسلطنه (دروس) که قلعه ارامنه بود، از شمال از زیر پل رومی و از جنوب تا سه راه ضرابخانه (ابتدای همت) محدوده زمینهای اهالی قلهک بود .


لغت قلهک

قلهک (به ضم قاف و فتح ها و سکون بقیه): به معنی قله کوچک است؛ و کلمه مرکب است از قله و از کاف پسوند که علامت تصغیر است.

مرتضی رازفر در رابطه با مصداق نام قلهک می گوید: " در کنار جاده قدیم شمیران (شریعتی کنونی) که بسیار باریک بود محله قلهک کنونی وجود داشت که سکنه بسیار کمی داشت و قلعه کوچکی آنجا بود بر این اساس به محله این قلعه کوچک، قلعهک می گفتند که بعد از مرور زمان به قلهک تبدیل شد. مدارکی نیز در حسینیه قلهک واقع در مسجد اعظم قلهک وجود دارد که این موضوع را تایید می کند؛ مثلا بر روی خیلی از بناها، ستون ها و .... حک شده است قلهک .


موقعیت قلهک

خوش آب و هوا و دارای هفت رشته قنات است و در بهار از رودخانه دربند حقابه دارد و محصولش غلات و سبزی ها و میوه هاست و هفتاد باب دکان دارد و قلهک از برق سلطنت آباد استفاده می کند. محل ییلاقی سفارت انگلیس در شمال این قصبه است (بلاغی، 1386 :153). از نوشته های سیاحان چنین بر می آید که منطقه قلهک از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است و به نسبت به سایر آبادیها نیز زودتر دارای تاسیسات شهری شده بود. آبادی های اصلی قلهک در شمال شرقی تهران بر سر راه قدیم تهران- تجریش واقع شده و جزء نقاط خوش آب و هوا است. مساعد بودن اقلیم و فراوانی آن به باغداری رونق بخشیده بود و اکثر اهالی در این شغل امرار معاش می کردند. علاوه بر باغداری تعدادی از افراد نیز در کارخانه مهمات سازی به کار اشتغال داشته اند. تعداد افراد شاغل در این کارخانجات مشخص نیست و همچنین به دلیل تغییرات فراوان در منطقه محل این کارخانجات مشخص نمی باشد. ساختار جمعیتی منطقه علاوه بر ساکنین مسلمان آن حدود بیست خانوار ارمنی و چند خانوار یهودی بوده است (سند شماره یک معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه سه).

روایت شده است که می گویند: روزی رضا خان از دو راهی قلهک فعل رد می شد دید سمت چپ بسته است و مسیر ناهموار و شکستگی دارد گفت من می روم سعد آباد تا بر می گردم این جاده بایستی صاف شده باشد و همیت طور هم شد. از آن زمان به بعد نام این محل دو راهی قلهک نام گرفت .

قصبه جز بخش شمیران شهرستان تهران واقع در 13 هزار گزی شمال تهران سر راه آسفالته تهران و تجریش واقع است این قصبه خوش آب و هوا است و دارای 5 الی 6 هزار سکنه دائم است و در تابستان نفوس آن به ده هزار تن می رسد آب آن از 7 رشته قنات تامین و در بهار از رود خانه دربند حق آب دارند و محصول عمده آن مختصر غلات و انواع میوه جات و سبزیجات و شغل سکنه آن کسب و کارگری در کارخانه های مهمات سازی و ضرابخانه و باغبانی است در حدود 70 باب مغازه و دکانین مختلفه در طرفین خیابان ها و کوچه ها از جمله 5 نانوایی و 3 قصابی و یک باب آسیاب موتوری و دبستان 8 کلاسه پسران و 6 کلاسه دختران و کودکستان . اداره شهرداری – شعبه کلانتری استفاده می نمایند . این ده رو به آبادی است . محل ییلاقی سفارت انگلیس اززمان های قدیم در شمال این قصبه واقع است. اکنون قلهک به شهر متصل شده است و یکی از بخش های شهر به شمار می آید


خیابان دولت در محله قلهک:

جواد همابخت در رابطه با خیابان دولت می گوید: این خیابان از خیابانهای قدیمی منطقه محسوب می شود به گونه ای که محله قلهک و دروس را به هم وصل می کند. عریض شدن این خیابان از سالهای پیش مطرح بوده است به گونه ای پدربطزگم 80 سال پیش از پهن شدن این خیابان صحبت می کرد ولی جالب است که این خیابان تنها حدود دو سال است که عریض شده است.

دلیل نام گذاری این خیابان را می توان به حضور گسترده هیات دولت در این خیابان مرتبت دانست در آن زمان دولتمردانی چون ابراهیم زند، مهندس ازکیا، جم، سرتیپ تاج بخش (مسئول دفتر شاه)، آقای مخبرالسلطنه (نخست وزیر رضا شاه) و .... در این خیابان منزل داشتند و به این دلیل بود که این خیابان نام "دولت" به خود گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.